Reisinformatie - Bizztravel Wintersport - Inclusief Skipas - Seizoen 2016 & 2017 nu te boeken
0900-9350 70 cpg

EERLIJKE PRIJZEN bij ons inzicht in alle verplichte kosten

Huisdieren

Huisdieren mee in de accommodatie
Huisdier mee tijden de busreis
Huisdier mee tijdens de vlucht

Kinderen

Babybedjes
Kinderkortingen

Mindervaliden

Begeleiding op de luchthaven
De accommodatie
Rolstoel mee

Reisleiding

Reisleiding op de bestemming Reisleiding-service

Geld en reisdocumenten

Beschadigd reisdocument ID-kaart Paspoort Reisdocumenten baby's en kinderen

Huisdieren mee in de accommodatie

In een aantal accommodaties is het mogelijk om jouw huisdier mee te nemen. Wanneer huisdieren zijn toegestaan, staat dit aangegeven onder het kopje 'Praktische informatie' en daarna onder het kopje 'faciliteiten' bij de desbetreffende accommodatie. Neem je jouw huisdier mee dan is het belangrijk dat je dit bij ons Contact Center aangeeft.

Huisdier mee tijden de busreis

Het is niet toegestaan om huisdieren mee te nemen tijdens de busreis.

Huisdier mee tijdens de vlucht

Tijdens de vlucht is het mogelijk om een huisdier mee te nemen.
Tot 10 kilo mag het huisdier meereizen in de cabine. Kosten hiervoor zijn 40,- euro per enkele reis. De maximale afmetingen van de transporttas of cabinekennel zijn 47cm x 30 cm x 27 cm (lxbxh). Tijdens de vlucht mag jouw huisdier niet uit de transporttas of cabinekennel.

Wanneer het huisdier zwaarder is dan 10 kilo reist deze mee in het ruim. Kosten hiervoor zijn 60,- euro per enkele reis. Maximale afmetingen van de kennel zijn 102cm x 69cm x 76cm (lxbxh).

Ook is het noodzakelijk dat de volgende gegevens bij ons bekend zijn:

  • Hoe zwaar is jouw huisdier?
  • Wat zijn de afmetingen van de transporttas/kennel?

Daarnaast is het belangrijk dat je de volgende vervoersvoorwaarden goed doorleest:

  • 1 reiziger mag maximaal 1 huisdier in de cabine mee nemen en 2 kennels in het vrachtruim.
  • Er worden alleen honden en katten vervoerd met een minimum leeftijd van 3 maanden en 21 dagen. EU lidstaten mogen dieren jonger dan 3 maanden en 21 dagen weigeren.
  • Inentingen die te vroeg aan een jong dier worden toegediend werken niet. Om problemen te voorkomen wordt er een minimum leeftijd van 3 maanden gehanteerd.
  • Huisdieren zijn verplicht een elektronisch identificatiesysteem te dragen.
  • Het is verplicht dat het huisdier beschikt over gegevens over de rabiësvaccinaties.
  • Het is verplicht dat de vereiste gegevens bekend zijn over de gezondheidstoestand van het dier.

Babybedjes

Vaak zijn er babybedjes aanwezig in de accommodatie. Dit kun je terug vinden onder het kopje 'Praktische informatie' en dan onder het kopje 'faciliteiten' bij de desbetreffende accommodatie.

Wanneer je hiervan gebruik wilt maken, is het belangrijk om dit direct bij jouw boeking door te geven. Je kunt dit aanklikken in stap 2 tijdens de online boeking. Het kinderbedje komt dan direct in jouw boeking te staan.

Houd er rekening mee dat babybedjes tegen betaling kunnen zijn. De kosten hiervoor betaal je ter plaatse.

Kinderkortingen

Busreizen:

Het komt voor dat een accommodatie kinderkorting berekent. Eén of meerdere kinderen krijgen dan korting op de reissom.

Deze korting kun je nakijken op onze website. Het is belangrijk dat je jouw reisgezelschap plus alle geboorte data invoert. Zo krijg je de juiste prijs te zien in de prijstabel bij de desbetreffende accommodatie.

Houd er rekening mee dat kinderen pas korting krijgen wanneer er ook 2 volwassenen in de kamer verblijven.

Begeleiding op de luchthaven

Bizztravel kan begeleiding op de luchthaven voor je aanvragen. Je ontvangt dan een leenrolstoel bij de check-in balie. Een medewerker van de luchthaven begeleidt je naar de gate.

Voor begeleiding van jouw auto naar de check-in balie kun je contact opnemen met UHD, International Help to the Disabled. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer 020-3161417.

De accommodatie

Een aantal accommodaties zijn geschikt voor mindervalide reizigers. Via onze website kun je gemakkelijk nakijken welke accommodatie geschikt zijn voor mindervalide reizigers. Klik hier voor een overzicht van de accommodaties.

Heb je zelf een accommodatie gevonden en je wilt weten of deze rolstoel vriendelijk is? Neem dan contact op met ons Contact Center. De medewerkers kijken het graag voor je na.

Rolstoel mee

Het is mogelijk om een rolstoel mee te nemen op vakantie.
Hiervoor is het noodzakelijk dat wij de luchtvaartmaatschappij, de reisleiding en jouw accommodatie informeren. Om dit te kunnen doen is het belangrijk dat wij de volgende gegevens van je ontvangen.

  • Heeft jouw rolstoel een accu? Zo ja, een droge of een natte accu?
  • Is jouw rolstoel wel of niet inklapbaar?
  • Wat zijn de afmetingen van jouw rolstoel uitgeklapt? (lxbxh)
  • Wat zijn de afmetingen van jouw rolstoel ingeklapt? (lxbxh)
  • Wat is het gewicht van de rolstoel of scootmobiel?
  • Heb je begeleiding nodig op de luchthaven?
  • Kun je lopen?
  • Kun je lange afstanden lopen?
  • Kun je trappen lopen? Denk hierbij ook aan de trapjes van de transferbus.
  • Is het van belang dat er een aangepaste kamer wordt aangevraagd?
  • Heb je nog andere speciale wensen?

Houd er rekening mee dat jouw rolstoel niet altijd mee kan in de transferbus. Dit betekent dat wanneer het niet mogelijk is, wij de mogelijkheden voor aangepast vervoer voor je bekijken. De kosten hiervoor zijn voor jouw eigen rekening

Wanneer je een rolstoel meeneemt, kun je deze tot de check-in balie gebruiken. Daarna wordt deze ingenomen en als ruimbagage vervoerd. De luchthaven zorgt hierna voor een rolstoel die je kunt gebruiken tot aan de gate.

Het is belangrijk dat je ervoor zorgt dat je jouw rolstoel reisklaar hebt gemaakt voordat je je meldt bij de check-in balie. Dit houdt in dat losse onderdelen zoals een accu of batterij ontkoppeld zijn.

Alleen een (elektrische) rolstoel met een maximale hoogte van 86 cm kan rechtop beladen worden in het vliegtuig. Wanneer jouw rolstoel hoger is dan 86 cm, wordt deze op zijn kant beladen. Het is belangrijk dat wij navragen aan de luchtvaartmaatschappij of dit mogelijk is. Dit is geheel op eigen risico. Bizztravel is hiervoor niet aansprakelijk.

Na de vlucht ontvang je jouw rolstoel bij de bagageband in de aankomsthal.

Reisleiding op de bestemming

Op de meeste bestemming is reisleiding aanwezig. Is er geen reisleiding, dan wordt je opgevangen door een lokale vertegenwoordig(st)er van Bizztravel.

Je ontvangt ter plaatse van de reisleiding een welkomst enveloppe met handige informatie over de bestemming en het telefoonnummer van de reisleiding of lokale vertegenwoordig(st)er.

Reisleiding-service

De reisleiding staat tijdens jouw vakantie voor je klaar. Zij verwelkomen je bij aankomst op de bestemming en beantwoorden al jouw vragen over de skipassen, skihuur en skilessen.

Heb je tijdens jouw vakantie vragen of opmerkingen, dan kun je de reisleiding tijdens werktijden altijd bellen. Daarnaast zijn zij 24 uur per dag beschikbaar voor noodgevallen.

Beschadigd reisdocument

De controle op reisdocumenten is erg streng. Dit betekent dat paspoorten of ID-kaarten met krasjes, scheurtjes of andere beschadigingen niet meer geaccepteerd worden.

Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Bizztravel kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

ID-kaart

Naar al onze wintersport bestemmingen kun je reizen met een geldige ID-kaart.

Paspoort

Naar al onze wintersport bestemmingen kun je reizen met een geldig paspoort.

Reisdocumenten baby's en kinderen

Sinds 26 juni 2012 is het verplicht dat baby's en kinderen een eigen paspoort of ID-kaart hebben.