Bizztravel Wintersport Bardonecchia
0900-9350 70 cpg

EERLIJKE PRIJZEN bij ons inzicht in alle verplichte kosten

Bardonecchia

Vervoer & Aankomst

6 Wintersport vakanties naar Bardonecchia

Toon alle vakanties
Wilt u meer weten over uw aankomst op de bestemming of wilt u graag meer informatie over de busreizen van Bizztravel? Deze en andere praktische informatie over Bardonecchia en de omgeving kunt u hier allemaal vinden.

Eigen vervoer

Reisduur
Wij bieden reizen op basis van eigen vervoer aan met verschillende reisduren. U kiest uit een weekreis, een midweek of een skiweekend.

Boekt u een weekreis dan gaat u 8 dagen/7 nachten op vakantie. Boekt u een midweekski dan gaat u 6 dagen/5 nachten of 7 dagen/6 nachten of 5 dagen/4nachten op vakantie.
Bij een skiweekend bent u over het algemeen 3 dagen/2 nachten op vakantie.
Bij een weekreis komt u in bijna alle gevallen aan op een zaterdag. Bij een midweek komt u over het algemeen aan op zondag en in een aantal gevallen op zaterdag. De aankomstdag van het skiweekend is op een vrijdag.
Bij het selecteren van een prijs in het boekingsproces verschijnt de juiste reisduur en aankomstdag in de kassabon.

U reist met eigen vervoer
We bieden al onze reizen aan op basis van eigen vervoer. Lees onderstaande tips voor een goede voorbereiding op uw autoreis.

-In Frankrijk zijn tolwegen waar tol betaald moet worden.
-Neem sneeuwkettingen mee, deze zijn verplicht. Dit geldt ook voor winterbanden.
-Check hoe op het moment van vertrek de bereikbaarheid van de wintersportgebieden is i.v.m. weersgesteldheid.
-Het kan zijn dat een bergpas dicht is, bijvoorbeeld omdat er veel sneeuw is gevallen.
-Uw navigatiesysteem houdt hier geen rekening mee. Zoek daarom zelf van tevoren uit of uw route via zo’n bergpas loopt en kies een andere route als dat het geval is.
-Reist u door Frankrijk? Neem dan 2 alcoholblaaspijpjes mee. U krijgt een boete als u deze bij een controle niet kunt laten zien.
-Denk aan een eventueel autobaanvignet als u van plan bent door Oostenrijk of Zwitserland te rijden.
-Staat in uw rijbewijs dat u een bril draagt? Neem dan een reservebril mee. Zo voorkomt u lastige situaties met de lokale politie.
-Reist u door Duitsland? Dan bent u verplicht om voor iedere inzittende een veiligheidshesje direct bij de hand te hebben. Denk ook aan de gevarendriehoek.
-Via mijn.bizztravel.nl kunt u de route naar uw vakantiebestemming opzoeken.
-Check anwb.nl voor actuele informatie over zaken onderweg en tips voor uw  autoreis.

Aankomst
Komt u later aan dan 18 uur? Geen probleem, maar stel de reisleiding, uw accommodatie en indien van toepassing het restaurant waar u halfpension of diner heeft geboekt hiervan op de hoogte.

Parkeren in het dorp
In de meeste gevallen parkeert u uw auto op de openbare parkeerplaats of in een openbare parkeergarage. Vaak vraagt men hier een vergoeding voor, dit kunt u ter plaatse betalen. Soms moet de parkeerplaats gereserveerd worden. Wij kunnen dit niet voor u regelen, wel kunnen wij u voorzien van informatie indien de gegevens bij ons bekend zijn.

Aankomstinformatie

Rustig in voor- en naseizoen
In de eerste en laatste weken van het wintersportseizoen vinden in de wintersportgebieden en –accommodaties vaak allerlei werkzaamheden plaats om het seizoen voor te bereiden of af te sluiten. Een groot voordeel is dat het in die periodes heerlijk rustig is bij de skiliften en op de pistes. Denk er verder aan dat het zou kunnen dat winkels en uitgaansgelegenheden niet of minder lang open zijn, dat soms niet alle faciliteiten worden aangeboden en dat de sneeuwcondities soms van iets mindere kwaliteit kunnen zijn.

Hoe laat de accommodatie in en uit
Op de dag van aankomst mag u meestal in de namiddag uw hotelkamer of appartement in. U kunt het beste bij aankomst bij de receptie vragen hoe laat u de kamer of appartement in mag, dit kan per accommodatie verschillen. Veel accommodaties hebben een speciale ruimte waar u uw bagage kunt neerzetten totdat u de kamer of het appartement in mag. Op de laatste vakantiedag verlaat u meestal in de ochtend uw kamer of appartement. Het personeel kan uw kamer of appartement dan controleren en/of schoonmaken voordat de volgende gasten aankomen. De receptie kan u vertellen hoe laat u de accommodatie moet verlaten. Ook dan bieden veel accommodaties u de mogelijkheid om uw bagage ergens te stallen tot het moment van vertrek.

Eindschoonmaak
Bij de meeste appartementen regelt u zelf de eindschoonmaak, maar soms kunt u ervoor kiezen dit door de accommodatie te laten doen. Bij sommige appartementen is dat zelfs verplicht. In beide gevallen betaalt u de kosten van de schoonmaak ter plaatse. In Frankrijk is het de bedoeling dat u de keuken altijd schoon achterlaat, ook als u ervoor hebt gekozen de eindschoonmaak door de accommodatie te laten doen.

U betaalt vaak een borg
Bij aankomst in het appartement wordt er in veel gevallen een borg gevraagd. U mag dit contant betalen (tip: neem voldoende cash geld mee!) en soms ook met een creditcard. Als u onvolkomenheden aantreft bij aankomst in het appartement, kunt u dit het best meteen melden bij de receptie. U krijgt de borgsom terug als het management van de accommodatie vindt dat het appartement bij vertrek in orde is. Zorg er zelf voor dat het appartement in orde is en u de borg terug krijgt, wij zijn daarvoor niet verantwoordelijk.

Ook bij het ophalen van uw skipas kan om een kleine borg gevraagd worden.

U betaalt vaak toeristenbelasting
Bij de meeste accommodaties betaalt u toeristenbelasting aan de receptie, deze belasting is verplicht. Het bedrag kan in de loop van het seizoen veranderen, bij de accommodatieteksten op vindt u de hoogte van dit bedrag. In enkele gevallen is dit reeds verrekend in de reissom.

U hebt een speciale voorkeur
Bij de boeking kunt u laten weten of u een voorkeur hebt, bijvoorbeeld 2 kamers naast elkaar. We noemen zo’n speciale voorkeur een ‘preferentie’. Onze partners bepalen wat er mogelijk is. We doen ons uiterste best om aan al u wensen te voldoen, maar u kunt hieraan geen rechten ontlenen.
Kunt u de reis alleen boeken als we aan uw medische voorkeur/eis voldoen? Dan noemen we dat een ‘essentie’. Om er zeker van te zijn dat uw essentie goed wordt geregistreerd, raden we u aan contact op te nemen met onze klantenservice. Het kan zijn dat u extra betaalt voor een essentie, circa € 23. Tip: denk eraan dat u tijdens de reis altijd een medische verklaring bij u hebt.

Extra's
Skipas
Alle reizen zijn inclusief skipas. Uw skipas haalt u op de dag dat u aankomt met uw voucher op bij de skiliftmaatschappij of bij uw reisleiding.

Uw skipas gaat in op de dag van aankomst of de dag na aankomst, afhankelijk van uw keuze bij het boeken van uw reis.
Soms wordt er een borg gevraagd voor de skipas. In sommige gevallen is een pasfoto nodig. In de reisinformatiebrief die u kort voor vertrek ontvangt kunt u dit lezen.

 

Tip: neem voor uw kinderen een geldig legitimatiebewijs mee. De skiliftmaatschappij kan hierom vragen om te controleren of uw kinderen de leeftijd hebben om een gratis skipas te ontvangen.

Ski- en snowboardmateriaal
Uw ski- of snowboardmateriaal vooraf regelen tegen gegarandeerd de laagste prijs? Huur dan direct bij uw boeking uw materiaal.

In het boekingsproces ziet u welk materiaal u kunt boeken. Voor al het materiaal garanderen wij een goede kwaliteit aansluitend bij uw niveau.

Zodra u van ons uw voucher ontvangt leest u daarop het adres op uw wintersportbestemming waar u uw materiaal mag afhalen.

Soms wordt er een borg gevraagd, dit kan u contant of per creditcard voldoen.

Heeft u een reisverzekering bij ons afgesloten dan zijn gehuurde materialen meeverzekerd in de basisdekking. Check uw eigen verzekering of dit daar ook het geval is.

Kies voor een helm
Het dragen van een helm voor kinderen tot 15 jaar is verplicht. Wij raden u altijd aan een helm te dragen. Bij veel van onze bestemmingen is dit bij te boeken.

Ski- en snowboardles
Wilt u ski- of snowboardlessen volgen? Geef dit aan op het moment dat u uw reis boekt. Mocht u dit na uw boeking nog willen regelen, dan kan dat heel makkelijk via uw persoonlijke pagina in mijn.bizztravel.nl

Wij hebben de beste skischolen geselecteerd en ervaren skileraren zullen ervoor zorgen dat u op uw eigen niveau van het skigebied kunt genieten. De lessen die u bij ons boekt beginnen meestal op de dag nadat u aankomt. Op de eerste dag van uw vakantie gaat u langs de skischool om te horen waar en hoe laat uw les begint. De lessen kunnen ’s morgens, tussen de middag of ’s middags zijn.

Heeft u les in een groep? 
Houd er rekening mee dat anderen het skiën of snowboarden sneller of juist langzamer onder de knie krijgen. Laat dit het vakantieplezier niet in de weg staan, maar geniet van de sneeuw en de prachtige omgeving.

Aantal lesuren
Er kunnen omstandigheden zijn waardoor het aantal lesuren wordt aangepast, bijvoorbeeld als u les krijgt in een groep met minder personen dan geboekt. Het aantal lesuren wordt dan minder omdat u tijdens de les meer aandacht per persoon krijgt.

Aantal deelnemers
Als er te weinig deelnemers zijn kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat de les wordt geannuleerd. Uiteraard laten we u dit zo snel mogelijk weten en ontvangt u uw geld terug.

Heeft u een skipas op de dagen dat u lessen heeft geboekt?

Diner of halfpension
Voor en na een dag op de piste kiezen voor gemak en lekker eten in een nabij gelegen restaurant, dat kan met ons diner of halfpension!

Op veel bestemmingen kunt u bij ons vooraf tegen een aantrekkelijke prijs diner of halfpension boeken in een restaurant die dichtbij uw accommodatie ligt.

Naam en adres van het restaurant van uw diner of halfpension ziet u op uw voucher die u vlak voor vertrek van ons ontvangt.
De maaltijden zijn op vaste tijden, vraag ter plaatse naar hoe laat het ontbijt en/of diner begint.

Halfpension: uw eerste maaltijd het diner op de dag van aankomst en uw laatste maaltijd het ontbijt op de dag van vertrek. De drankjes zijn niet inbegrepen.
Diner: uw eerste maaltijd is op de dag van aankomst. Als u voor 5 dagen diner hebt geboekt zorgt u de laatste dagen van uw vakantie zelf voor uw eten. De drankjes zijn niet inbegrepen.