Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Informatie over SGR corona-voucher voor een geannuleerde pakketreis


Wat is een SGR corona-voucher?

Als jouw pakketreis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je van ons, Sunweb Group GmbH (‘Sunweb Group’), een SGR corona-voucher (‘voucher’). Op deze voucher is de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (‘SGR’) van toepassing. Jouw voucher kan tot 1 jaar na uitgifte gebruikt worden om een nieuwe vakantie bij ons te boeken met een bestemming en vertrekperiode naar jouw keuze. De voucher wordt uiterlijk twee weken na jouw oorspronkelijke vertrekdatum per e-mail verstuurd. 


De voorwaarden van jouw voucher vind je hier.


Wat is mijn SGR corona-voucher waard?

De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat je reeds voor jouw pakketreis had (aan)betaald ten tijde van de annulering. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.


Als je gebruik maakt van (een deel van) de voucher, dan vervalt daarmee je recht om terugbetaling van dat bedrag te vragen aan Sunweb Group. Wil je geen gebruik maken van de voucher of de restwaarde daarvan, dan kun je ons zes (6) maanden na de uitgiftedatum van de voucher verzoeken de (resterende) waarde uit te keren. Wij zullen de (resterende) waarde in dat geval uiterlijk binnen twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum van jouw voucher aan je terugbetalen.

 

Kan ik mijn SGR corona-voucher delen met medereizigers?

De voucher wordt uitgegeven aan de hoofdboeker van de geannuleerde pakketreis. Het is binnenkort mogelijk dat de hoofdboeker de voucher kan delen met zijn medereizigers. Zodra dit mogelijk is, vind je hier onder welke voorwaarden dat kan.


Ik heb nog een vakantie staan voor later vertrek die niet geannuleerd is, kan ik mijn SGR corona-voucher gebruiken om deze vakantie te betalen?

Ja, je kunt nog openstaande bedragen van andere vakanties bij Sunweb Group betalen met jouw voucher. Kijk via de hierboven genoemde link hoe je jouw voucher kunt inwisselen.


Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn SGR corona-voucher en mijn geld terug vragen, wat nu?

We hebben je een corona-voucher met SGR-dekking aangeboden ter waarde van het bedrag dat je aan ons hebt (aan)betaald voor jouw vakantie. Deze voucher is speciaal ontwikkeld voor pakketreizen, op initiatief van de brancheorganisatie ANVR, het garantiefonds SGR en wordt ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken en de ACM. Met jouw voucher kun je een nieuwe vakantie boeken op één van onze websites: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen en Eliza Was Here.


De SGR-dekking zorgt ervoor dat het bedrag beschermd is in geval van een onverhoopt faillissement. Door de voucher te accepteren heb je dus meer zekerheid over het aan ons betaalde bedrag. Daarnaast geef je de reisbranche de tijd om deze zware crisis te overbruggen en de werkgelegenheid zoveel mogelijk te beschermen, totdat we weer op vakantie kunnen gaan.


Als je geen gebruik kan of wil maken van de voucher, kun je zes (6) maanden na de uitgiftedatum van de voucher een verzoek tot terugbetaling bij ons indienen. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald. Jouw (resterende) voucherwaarde is gedurende deze tijd gedekt door SGR. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze zes maanden na de uitgiftedatum van de voucher bij Sunweb Group worden ingediend per e-mail via info@bizztravel.nl. Eerder ingediende aanvragen worden niet in behandeling genomen.

De SGR dekking is verlengd tot en met 31 december 2020. Dit betekent dat alle vouchers uitgegeven voor 1 januari 2021 SGR gedekt zijn tot aan hun vervaldatum. De garantie vervalt dus niet 31 december op al uitgegeven vouchers. Wanneer de garantie door SGR niet verlengd wordt, zullen vouchers uitgegeven vanaf 1 januari geen SGR dekking meer hebben.


Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend








Moet ik mijn betaling voldoen, als er nog geen duidelijkheid is over mijn vakantie?

Vanwege deze uitzonderlijke situatie mag de restantbetaling van jouw vakantie tijdelijk tot twee weken voor vertrek gebeuren, in plaats van zes weken. We gaan ervan uit dat er uiterlijk twee weken voor jouw vertrek duidelijkheid is over jouw vakantie. Als deze geannuleerd wordt is het niet nodig om de restantbetaling te voldoen. Als de vakantie wel doorgaat uiteraard wel. Is er tot twee weken voor vertrek nog geen duidelijkheid of jouw vakantie door kan gaan, dan hoef jij niet te betalen tot er duidelijkheid over is.

We kunnen je verzekeren dat je jouw geld (ook wanneer het alleen de aanbetaling betreft) in geen enkel geval kwijt zult zijn. Wanneer jouw vakantie alsnog geannuleerd wordt, krijg je een corona-voucher voor het door jouw betaalde bedrag op het moment van annuleren. In dat geval nemen wij contact op met de hoofdboeker van de reis.




Waar kan ik op- en uitstappen voor de busreis?
Wij bieden een aantal op- en uitstapplaatsen aan:

Zwolle, achterzijde Centraal Station.
Amsterdam, P-Bus aan De Passage thv. Holterbergweg (Joe Park)
Rotterdam, bij het metrostation Capelsebrug.
Utrecht, bij touringcarhalte Reactorweg 1.
Bruchem, bij Restaurant De Lucht aan de A2.
Breda, bij Station Breda-Prinsenbeek, International Bus Stop (Moskesweg)
Eindhoven, bij P+R Meerhoven.
Venlo, voor Restaurant Heierhoeve.
Maastricht, bij Parking MVV-stadion.

Houd er rekening mee dat niet voor alle bestemmingen dezelfde op- en uitstapplaatsen te kiezen zijn. Tijdens het boeken zie je de verschillende mogelijkheden staan.

Heb je je antwoord niet gevonden?

Mijn Bizztravel

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Bizztravel

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social media

Stel je vraag aan het Webcare team op Facebook of Twitter.
Het team zit klaar op: 


Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Telefoon

Kom je er echt niet uit? Bel ons dan op 0900 9350 (lokaal tarief).

 

Bel je vanaf het buitenland? Bel dan 0031 10 2700813

 

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur

Zaterdag 10.00 - 17.00 uur 

Zondag gesloten

E-mail

Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Bizztravel nieuwsbrief, boordevol met vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in

Heb je je antwoord niet gevonden?

Mijn Bizztravel
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Bizztravel

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social media

Stel je vraag aan het Webcare team op Facebook of Twitter.
Het team zit klaar op: 


Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Telefoon

Kom je er echt niet uit? Bel ons dan op 0900 9350 (lokaal tarief).

 

Bel je vanaf het buitenland? Bel dan 0031 10 2700813

 

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur

Zaterdag 10.00 - 17.00 uur 

Zondag gesloten

E-mail
Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

Nieuwsbrief
Ontvang wekelijks de Bizztravel nieuwsbrief, boordevol met vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in