Zonvakanties
  • Home
  • Zoek en boek
Wintersport
  • Home
  • Zoek en boek
Cruises
Aanbiedingen
Extra services
Sunweb vakantie

Vragen & Contact

De 5 meest gestelde vragen

Wat is het telefoonnummer van Sunweb?

Sunweb is te bereiken op het volgende telefoonnummer: +31102802290. 

Onze openingstijden vind je onderaan deze pagina.


TIP!
Heb je een urgente vraag? Neem dan contact met ons op via WhatsApp, wij zullen jouw vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden.

Wat is het verschil tussen flexibele en niet-flexibele vluchten?

Het verschil tussen flexibele en niet-flexibele vluchten is de manier waarop deze ingekocht worden. Hierdoor gelden er afwijkende voorwaarden. In de boekingsstappen kun je zien of de vlucht een flexibele of een niet-flexibele vlucht is.


Wanneer jij jouw vakantie geboekt hebt kun je in jouw Mijn Sunweb account terugzien welk type vlucht je hebt geboekt:


Overzicht

Niet-flexibele vlucht

Flexibele vlucht

Handbagage

Inclusief*

Inclusief*

Ruimbagage

Inclusief* (m.u.v. wintersportvakanties)

Exclusief (bij te boeken in boekingsstappen of Mijn Sunweb)

Aanbetaling 

Kosten voor de vluchten, reserveringskosten, bijdrage calamiteitenfonds, kosten van eventuele verzekeringen en 30% over de overige reisonderdelen

Reserveringskosten, bijdrage calamiteitenfonds, kosten van eventuele verzekeringen en 30% over de overige reisonderdelen.

Naamswijziging

Mogelijk tegen kosten

Kosteloos tot 1 week voor vertrek

Wijziging van de vlucht

Mogelijk tegen hoge wijzigingskosten 

Kosteloos tot 6 weken voor vertrek

Bedenktijd

Geen, direct definitief na boeken

3 dagen, mits je voldoet aan de voorwaarden

Aantal personen

Met meer dan 9 personen dienen er twee losse boekingen gemaakt te worden

Alle reizigers kunnen geboekt worden op 1 boeking

 
Omruilgarantie

 Omboeken is altijd tegen 100% kosten van de vlucht.

Indien je de premium omruilgarantie hebt bijgeboekt kun je kosteloos omboeken tot 2 weken voor vertrek

 
Kosteloos tot 6 weken voor vertrek. Daarna 100% kosten.
Indien je de premium omruilgarantie hebt bijgeboekt: kosteloos omboeken tot 2 weken voor vertrek


*Hoeveel bagage inclusief is, is afhankelijk van de airline. Klik hier voor meer informatie.




Wat zijn de regels met betrekking tot handbagage?

Veiligheid is belangrijk. Er wordt daarom gecontroleerd op het meenemen van gevaarlijke stoffen en voorwerpen die een gevaar kunnen vormen voor de passagiers, bemanning of de veiligheid van het vliegtuig.


Binnen de Europese Unie gelden de volgende regels:

Vloeistoffen, gels, crèmes en spuitbussen kunnen alleen in jouw handbagage mee onder de volgende voorwaarden:
- Het moet verpakt zitten in verpakkingen van maximaal 100 ml
- De vloeistoffen verpak je in een doorzichtig, hersluitbare plastic zak of toilettas. De inhoud mag maximaal 1 liter zijn


Medicijnen en babyvoeding

Er mag meer dan 100 mililiter aan medicijnen en/of babyvoeding mee als handbagage. Voor medicijnen moet je een doktersrecept kunnen overhandigen of kunnen aantonen dat de medicijnen op jouw naam staan. Daarnaast wordt een Engelstalige versie van het doktersrecept ook aangeraden. 

Vloeibare babyvoeding mag mee wanneer je met een baby reist.


Op de luchthavens en in het vliegtuig kun je (tax free) inkopen doen. Vloeistoffen en gels die je na de ticket- en/of paspoortcontrole of in het vliegtuig hebt gekocht, worden verpakt en waar nodig verzegeld. Wanneer je een overstap hebt, mag je het zegel niet verbreken tot je op jouw eindbestemming bent aangekomen.


Kijk op de website van Rijksoverheid voor meer informatie.


Naast de algemene handbagageregels hanteren luchtvaartmaatschappijen eigen regels met betrekking tot de grootte en het gewicht van jouw handbagage. Meer informatie per luchtvaartmaatschappij vind je hier.

Hoe stel ik online mijn vakantievraag?

Je kunt ons op verschillende kanalen bereiken. Stuur ons een WhatsApp bericht of maak gebruik van een van onze social media kanalen Facebook of Instagram. Daarnaast kun je gebruik maken van ons contactformulier. Per e-mail krijg je een ontvangstbevestiging met daarin een mailreferentienummer en de verwachtte verwerkingstijd.

Hoe kan ik een e-mail sturen?

Je kunt jouw vraag sturen via het contactformulier. Per e-mail krijg je een ontvangstbevestiging met daarin een mailreferentienummer en de verwachtte verwerkingstijd.


TIP!

Heb je een urgente vraag? Neem dan contact met ons op via WhatsApp, wij zullen jouw vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden.

Actueel & Contact

Betalen & Prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Coronavirus & Mijn Boeking

Over Sunweb

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Bel of WhatsApp ons

WhatsApp ons op het nummer +31102802290. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je sneller kunnen helpen.

Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag 10:00 - 17:00 uur 

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Bel of WhatsApp ons

WhatsApp ons op het nummer +31102802290. Je kunt ons op hetzelfde nummer ook bellen, houd dan rekening met langere wachttijden.

Stuur een WhatsApp bericht

Social Media

Stel je vraag aan het SunWebCare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

Bekijk ook onze Social Media huisregels.

Mijn Sunweb

Altijd controle op je boeking. Beheer en bewerk hier je persoonsgegevens, reisonderdelen en reisdocumenten. 

Mijn Sunweb

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo zonvakanties

Reisinfo wintersport

E-mail

Heb je een vraag? Neem contact op met de juiste afdeling:

Cruisevakanties? Stuur dan een e-mail naar: cruise@sunweb.nl

Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Groepsreis (vanaf 20 personen): afdeling Groepsreizen

Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een e-mail via dit contactformulier.

In verband met grote drukte op de e-mail raden we je aan om een WhatsApp bericht te sturen, zodat wij je sneller kunnen helpen.
Extra's

We helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek een van onze extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's