1. Vragen & contact - Hoe kunnen we je helpen? | Bizztravel wintersport vakantie
  2. PCR-/Antigeentesten, vaccinatie en verplichte formulieren
  3. Hoe gaat de PCR-test in zijn werk?

Alle themas

Hoe gaat de PCR-test in zijn werk?

Om van je vakantie te genieten, is het voor sommige bestemmingen verplicht om een afreisdocument (ook wel bekend als het (non)COVID-19 certificaat) mee te nemen op basis van het resultaat van je PCR-test. Deze test kan je bijboeken in de boekingsstappen of via het Mijn Bizztravel account.

PCR-TEST
Bizztravel werkt samen met HealthCheckCenter (HCC) voor de vereiste PCR-testen. De testen kunnen worden afgenomen op verschillende locaties van het HealthCheckCenter (HCC) in heel Nederland.

De COVID-19 PCR-test, of ook wel bekend als de Corona-test, is een test waarbij wordt gecontroleerd of er virusdeeltjes van het COVID-19 virus in de neusholte of keelholte aanwezig zijn. Deze methode is goedgekeurd door het RIVM en valt onder de voor partner-laboratoria geldende ISO 15189 normeringen. Ook de lokale autoriteiten hebben het dit internationale afreisdocument erkend.

KOSTEN PCR-TEST VIA BIZZTRAVEL
Het is mogelijk om via Bizztravel een test af te nemen tegen een speciale prijs. Je kunt de test bijboeken in de boekingsstappen of via de Mijn Bizztravel pagina. De kosten voor de test via Bizztravel bedragen 40,00 euro per persoon (t.w.v. 125,00 euro). Indien de test later niet meer verplicht is, zal Bizztravel het bedrag van 40,00 euro per persoon terugbetalen.

VEREISTEN PCR-TEST
De test moet voor vertrek worden afgenomen. Het resultaat moet negatief zijn, wat de passagier tijdens de reis moet kunnen aantonen in het afreisdocument. De test die Bizztravel tegen een gereduceerd tarief aanbiedt is alleen voor de heenreis. Voor het terugreizen vanuit een oranje of rood gebied naar Nederland is ook een PCR-test verplicht. Wij bieden geen reizen aan naar deze bestemmingen, waardoor onze reizigers eigenlijk nooit te maken krijgen met een test op bestemming. Dit komt alleen voor wanneer jouw vakantiebestemming wijzigt in reisadvies op het moment dat je op bestemming bent. Afhankelijk van het advies van de overheid kan het voorkomen dat er getest moet worden bij terugkomst. Wanneer dit zich voordoet neemt onze reisleiding contact op met meer informatie.

HOE EN WANNEER KAN IK MIJ AANMELDEN VOOR DE PCR-TEST?
Wanneer je een PCR-test heb bijgeboekt, kun je je vanaf 7 dagen voor vertrek aanmelden voor de PCR-test via deze link: covidtest.sunweb.com/
Volg de stappen via deze link om jouw test aan te vragen. Let op: Aanmelden kan alleen via de hiervoor genoemde link. Bekijk van tevoren goed de openingstijden van jouw gewenste testlocatie en zorg dat je ruim op tijd aanwezig bent bij de testlocatie i.v.m. de drukte.

7 dagen voor vertrek ontvang je deze uitleg ook per mail.

Vergeet niet om je paspoort/ID kaart mee te nemen naar de testlocatie. Je wordt vriendelijk verzocht 15 minuten voor afname van de test niet te eten, drinken, roken, mondspray of kauwgom te gebruiken.

HOE WERKT HET AANMELDEN?

Je hebt de mogelijkheid om je aan te melden voor een individuele test of voor een groep van 2 tot maximaal 5 personen uit één woon- of werkgemeenschap.

Let op: De testafname dient te worden afgenomen als complete groep, op dezelfde tijd en testlocatie. Bestaat je groep uit bijvoorbeeld 8 personen, dan splits je de groep in 2 groepen van 4 personen. Tijdens het afnemen van testmateriaal op een afnamelocatie blijft deze splitsing van kracht, zodat de personen in de groepsaanmelding overeenkomen met de gegevens in ons systeem. Zorg er daarom voor dat je gezelschap op de hoogte is van deze precieze splitsing.

Individuele aanmelding:
Stap 1: Klik op “Ik test alleen” <volgende stap>
Stap 2: Vink “testen zonder klachten” aan en vul je persoonsgegevens in <volgende stap>
Stap 3: Vul je contactgegevens in. Dit is het mobiele nummer en het e-mail adres waarop je de testuitslag zult ontvangen. Het afreisdocument komt in een tweede e-mail <volgende stap>
Stap 4: Vul de vouchercode in die je van ons ontvangen hebt en klik op “Pas toe”. De test en het afreisdocument worden hierdoor automatisch geselecteerd <volgende stap>
Stap 5: Vul de gegevens voor het reisdocument in en geef toestemming <volgende stap>
Stap 6: Kies een afnamelocatie, gewenste datum en tijd waarop je de test wilt afnemen. Als je geen afnamelocatie kunt kiezen, zorg er dan voor dat “testen zonder klachten” aangevinkt staat en dat alle andere velden ingevuld zijn <volgende stap>
Stap 7: Afronden en versturen

Je ontvangt na afronding een SMS en e-mail ter bevestiging van je registratie. Neem contact op met helpdesk@healthcheckcenter.nl als je deze niet ontvangt.

Groepsaanmelding:
Stap 1: Klik op “Aanmelding voor een groep” en daaronder het aantal personen in je groep <volgende stap>
Stap 2: Vink “testen zonder klachten” aan en vul de persoons- en contactgegevens in voor de eerste persoon. Vul de vouchercode in die je van ons ontvangen hebt en klik op “Pas toe”. De test en het afreisdocument worden hierdoor automatisch geselecteerd <volgende persoon>. Herhaal deze stap voor iedere persoon in de groep <volgende persoon>.
Stap 3: Kies een afnamelocatie gewenste datum en tijd waarop je de test wilt afnemen. Als je geen afnamelocatie kunt kiezen, zorg er dan voor dat “testen zonder klachten” aangevinkt staat en dat alle andere velden ingevuld zijn <volgende stap>
Stap 4: Afronden en versturen

Je ontvangt na afronding een SMS en e-mail ter bevestiging van je registratie. Neem contact op met helpdesk@healthcheckcenter.nl als je deze niet ontvangt.

HOEVEEL UUR VOOR VERTREK MOET IK MIJ LATEN TESTEN**?
• België binnen 72 uur voor vertrek
• Duitsland binnen 48 uur voor aankomst
• Frankrijk binnen 72 uur voor aankomst
• Italië binnen 48 uur voor aankomst
• Oostenrijk binnen 72 uur voor aankomst

Voorbeeld:
Italië (48 uur voor aankomst): Je komt in Italië aan op 24 Juni om 11.00 uur, dan mag je dus vanaf 22 Juni na 11.00 uur je test laten afnemen.

WANNEER EN VANAF WELKE LEEFTIJD IS DE TEST VERPLICHT**?
• De test is verplicht voor aankomsten op bestemmingen waar op dit moment een negatief testresultaat een vereiste is. Staat jouw bestemming er nog niet tussen maar blijkt later dat een PCR-test toch verplicht is, dan informeren wij je hierover.
• Indien een negatief testresultaat een vereiste is op jouw bestemming, is de test boekbaar in de boekingsstappen en in de Mijn Bizztravel pagina. Als jouw vakantiebestemming geen negatieve PCR-test eist, kun je geen test via Bizztravel bijboeken.

• België vanaf 6 jaar en ouder
• Duitsland vanaf 6 jaar en ouder
• Frankrijk vanaf 11 jaar en ouder
• Italië vanaf 2 jaar en ouder
• Oostenrijk vanaf 10 jaar en ouder

**Deze informatie is met zorg samengesteld door Bizztravel in samenwerking met HCC op basis van informatie verstrekt door de Nederlandse autoriteiten. Aangezien de genoemde maatregelen voortdurend aan veranderingen onderhevig zijn kunnen hier geen rechten aan worden ontleend en aanvaarden Bizztravel en HCC geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele schade die ontstaat door het gebruik van deze informatie.

HOE VERANDER IK MIJN AFSPRAAK?

Het is mogelijk om je test op een andere dag, tijd en/of locatie af te laten nemen. Dit hoeft niet vooraf bij ons gemeld te worden. Je registratiebevestiging is op alle HCC locaties geldig. Hou wel rekening met de actuele openingstijden van de afnamelocaties.

WANNEER ONTVANG IK MIJN TESTUITSLAG?

HCC streeft ernaar om het testresultaat van de PCR test te leveren tussen 24-36 uur na afname (vaak eerder, zelden later tot maximaal 72 uur). Zorg er daarom voor dat je de test op tijd inplant.

Je ontvangt eerst een SMS en een e-mail met het testresultaat, daarna ontvang je een tweede e-mail met het afreisdocument. Het afreisdocument komt soms in de ongewenste mail of SPAM folder terecht.

HOE CONTROLEER IK OF HET RESULTAAT BIJ DE BESTEMMING BEKEND IS?

Je dient de gedrukte versie van het verstrekte afreisdocument of (non)COVID-19 certificaat mee te nemen.

WAT ALS JE POSITIEF GETEST BENT?
Je kunt er voor kiezen om de reis te annuleren voor de positief geteste reiziger of voor het hele gezelschap. Het annuleren is tegen kosten, dit kan via de Mijn Bizztravel pagina of via ons contact center. Heb je een verzekering afgesloten via Bizztravel, bekijk hier de voorwaarden. Heb je geen verzekering afgesloten via Bizztravel dan raden wij je aan om van tevoren je eigen verzekeringsmaatschappij te contacteren.

WAT ALS MIJN TEST GEEN DUIDELIJKE UITSLAG GEEFT?
In een uitzonderlijk geval geeft de test onvoldoende duidelijk aan of er wel of geen besmetting is. In dit geval krijg je hiervan ook een bevestiging op schrift. Neem in dat geval contact met ons op met deze bevestiging. Dan kijken wij graag met je mee wat we voor je kunnen betekenen.

Voor algemene richtlijnen per bestemming, klik hier.

De test is verplicht tot nader order.









Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via social media of een e-mail te sturen naar info@bizztravel.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Mijn Bizztravel

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Bizztravel

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social media

Stel je vraag aan het Webcare team op Facebook of Twitter.
Het team zit klaar op: 


Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Telefoon

Kom je er echt niet uit? Bel ons dan op 0900 9350 (lokaal tarief).

Bel je vanaf het buitenland? Bel dan 0031 10 2700813

 

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur

Zaterdag 10.00 - 17.00 uur 

Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

E-mail

Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Bizztravel nieuwsbrief, boordevol met vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in

Heb je je antwoord niet gevonden?

Mijn Bizztravel
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Bizztravel

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Extra's

Wij helpen je graag bij een optimale voorbereiding van je vakantie. Boek één van de extra's om jouw vakantie compleet te maken!

Bekijk extra's

Social media

Stel je vraag aan het Webcare team op Facebook of Twitter.
Het team zit klaar op: 


Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten


Telefoon

Kom je er echt niet uit? Bel ons dan op 0900 9350 (lokaal tarief).

Bel je vanaf het buitenland? Bel dan 0031 10 2700813

 

Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur

Zaterdag 10.00 - 17.00 uur 

Zondag gesloten

Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
E-mail
Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

Nieuwsbrief
Ontvang wekelijks de Bizztravel nieuwsbrief, boordevol met vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en interessante winacties!

Schrijf je in